Min resa till Italien av Ivar

Sju dagar efter skolavslutningen bar det iväg. Vi skulle äntligen åka till Italien med den goda maten, havet, och det fina inlandet. Flyg resan blev lite skumpig och läskig, men det gick bra ändå. Vi landade i Bergamo som ligger i norra Italien 10 mil från Milano och Turin. Vi trodde det skulle va runt 20-25 grader men tvärt om var det regnigt, stormigt och fuktigt. Det var 35 grader i luftfuktighet.

Första natten bodde jag och min familj på bed & breakfast mitt i staden Bergamo. Tidigt nästa dag åkte vi till kusten för det var huvudmålet med Italien (maten) vi bodde på ett lägenhets hotell som log väldigt bra till staden vi bodde i hette Imperia som ligger strax utanför San Remo som är nära den fransk italienska gränsen. Där skulle vi bo där de närmaste dagarna. Efter många dagar av sol och bad var det dags att ge sig av vi hade långt kvar av semestern och det fanns mycket att se fortfarande. Nästa stopp blir Florens antikens stad det skulle bli väldigt kul att se när vi kom dit efter 3 ½ timme och ont i nacken kom vi dit Florens herregud det var som att gå in i ett museum statyer hit och dit vi efter många timmars tittande blev vi hungriga vi sökte oss till en bra restaurang. Efter 2 dagar i Florens var det dags att ge sig vidare upp i Italien till bland de mest vackraste städerna i hela världen jag pratar om staden med 171 öar, Venezia.

Venedig var det mest sagolika jag har någonsin har varit på vi var vid San Marco platsen det var helt otroligt man förstod verkligen vilken rik stad Venedig har varit på grund av sina hamnar vilken handels plats det har varit och fortfarande är.

Vi åkte till Padova strax utanför Venedig vi skulle sova där och sen åka tidigt nästa dag till Bergamo där vårt plan skulle åka efter en lång bilresa var vi framme vid flygplatsen. Vi gick på planet och satt där de närmaste 3 timmarna vi kom till skavsta och åkte flygbuss till centralen och taxi hem.

Hem ljuva hem jag kände doften av nystädat hus gick upp till mitt rum lade mig vid sängen och somna.

This entry was posted in Beskrivningar and tagged . Bookmark the permalink.