Resan till Thailand av Louise

En dag i oktober för 3 år sedan åkte jag och min familj till Thailand. Vi åkte till Thailand för att träffa min farbror som bodde där då och självklart ha en trevlig semester i två härliga veckor!

Flygresan var lång men det gick ganska snabbt om man lyssnade på musik och sov. Det var skönt att lämna kalla Sverige bakom sig ett tag. När vi kom till flygplatsen i Bangkok var det helt klart varmare än vi trodde! Vi åkte båt till en ö som heter Koh Samet. Där träffade vi min farbror och sedan åkte vi till våran lägenhet. Vi var trötta och somnade ganska snabbt till syrsorna.

Vi badade varje dag i både poolen som var vid lägenheten som vi hade helt för oss själva och så självklart badade vi för fullt i havet också. Jag och pappa snorklade och såg helt fantastiska fiskar och snäckor. Jag tog massor med fina bilder på blommor palmer mycket mer.

Jag kommer aldrig att glömma när vi red på elefanter och åt kokosnötter. Jag och mamma red på en elefant och han som styrde elefanten kunde lite svenska så när elefanten bajsade sa föraren stolt: choklad! Kokosnötterna var ganska så goda faktiskt fast inte riktigt lika gott som middagen vi åt i Thailand var verkligen supergod! Jag beställde nästan alltid ris med grönsaker och cashewnötter.

Något mer jag aldrig kommer att glömma är att när jag och pappa snorklade, så läckte det in vatten i mitt cyklop och då sa pappa att jag skulle ta av mig mitt cyklop och simmade iland. Jag gjorde som han sa och började simma och då slog jag i mitt knä i en vass korallsten och det började blöda jättemycket! Vi fick åka till sjukhuset och sy några stygn, vilket gjorde väldigt ont för det kändes som om jag inte hade fått någon bedövning, men i alla fall så var jag tvungen att åka till sjukhuset varje dag efter det och göra såret rent och jag fick inte bada så mycket heller men det gjorde jag ändå! Som när vi åkte ut med en båt och skulle snorkla långt ute i havet och såg ännu mer fina fiskar. Det var en helt obeskrivlig känsla att simma i det stora turkosa havet och se massor med färgglada fiskar och bara njuta. Fast sen blev min syster Emilia sjösjuk när vi åkte båten och det var inte riktigt lika trevligt!

Resan till Thailand var en fantastisk upplevelse som jag absolut vill göra om. Jag har många minnen från Thailand som jag aldrig kommer att glömma.

This entry was posted in Reseberättelser and tagged . Bookmark the permalink.

1 Response to Resan till Thailand av Louise

1. Clara Benedictsson says:

NEj men tjohejj vad kul, bra där louise!!!! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)