Vår resa till Spanien av Anton

Vår resa till spanien

En decemberdag bar det av. Vi var på väg emot värmens land. Vår efterlängtade resa till Spanien tillsammans med vår moster Susan och hennes familj. Vi åkte till Spanien för att fira mormor. Som bor där nere på vintrarna.

Flygresan var väldigt lugn jag sov nästan hela vägen. När vi gick av planet var det som att gå igenom ett täcke av värme. Eftersom vi var vana med vårt kalla Sverige. När vi hade tagit våra väskor Kom morfar och hans vän och hämtade oss för att mormor och morfar har ingen bil där nere.

De körde oss direkt hem till hotellet, där vi började packa upp. Sen gick vi direkt ner till stranden där det var jätte stora vågor. Jag var i och badade resten av hela dagen. För det var så himla skönt i vattnet. Sen gick vi tillbaka till lägenheten. Lägenheten låg bara hundra meter ifrån vattnet. Det var tur att Spanien ligger i ungefär samma tidzon som i Sverige faktiskt bara en timme efter. Då blev det inte så svårt att somna bortsett från alla mopeder och bilar som körde precis utanför lägenheten.

Vi skulle vara i Spanien två veckor. Det kändes som tiden gick jätte snabbt. Det är därför att vi har så kul tror jag. Vi gjorde något nästan varje dag. Den 23 december fyllde mormor år. Så vi åkte hem till dem och överraskade dem tidigt på morgonen. Hon blev jätte överraskad. Sen åkte vi hem. Vi var tvungna att göra oss i ordning eftersom vi skulle åka och fira mormor på kvällen. På en svensk klubb med svenska ägare som mormor och morfar kände. Så dem hade hyrt lokalen av dem. Det kom massor med svenskt folk dit. De känner massor med svenskar som också åker ner dit varje år. Festen blev jätte lyckad. Så mormor blev jätte glad

Jag kommer aldrig att glömma när vi var i bad landet det var så himla roligt. Jag åkte allt där. Sen fanns det också djur man kunde kolla på. Vi spelade också mini golf. Jag utklassade hela familjen. Och min syster Malin blev jätte sur. Hon hatar att förlora.

Jag var väldigt spänd över hem resan. Att få träffa alla kompisar igen ska bli jätte roligt. Men roligast av allt att få träffa Ludde igen. Min älskade hund Ludde. Fast det är fortfarande tre dagar kvar.

Jag kommer aldrig att glömma de här två veckorna. Det har varit jätte roligt. När det är jätte varmt ute så kan man bara hoppa i vattnet. Den fina omgivningen var verkligen underbar med alla höga berg. Och vattnet med den otroligt fina sandbottnen. Det blev ett minne för livet

This entry was posted in Reseberättelser and tagged . Bookmark the permalink.

3 Responses to Vår resa till Spanien av Anton

1. joakim says:

hahaha bravissimo 😀

2. Sebastian Nelson says:

intressant text. very good!!!

3. Emelie says:

Jag har också varit på ett bad-land i Spanien och det är faktiskt jätte roligt där XD