Resan till Rhodos av Anna

Resan till Rhodos

Det var tidig sommar när vi satte oss på flyget till Rhodos alla var lika spända det var ju nu som vi skulle åka iväg på vår resa som vi väntat på så länge. Till det varma Grekland.

Vi var inte förberedda på att det skulle vara så varmt när vi kom fram. Vi hade väl redan fått ”typiska turister stämplat i pannan” vi hade varma kläder, kamera runt halsen och en massa resväskor.

Vi hade missat bussen som skulle ta oss till hotellet så vi fick stå och svettas i värmen medan vi väntade på nästa buss. Men till slut så kom vi fram till hotellet vi skulle spendera dom kommande nätterna på. Hotellet hade 3 stora pooler, en fin restaurang, en turist shop och havet låg nära så vi hade havsutsikt. Det var ett lägenhetshotell vilket jag tyckte var skönt för då slapp man höra grannarna skrika om nätterna men det var ändå svårt att somna för att det var så kladdig luft men jag vande mig efter första natten och kunde sova ostört resten av veckan.

Veckan i Rhodos var toppen vi badade i det korallblåa havet varje dag och åkte in till staden för att äta middag det var som om man var med i en film, det var jätte vackert speciellt på kvällarna.

Jag kommer aldrig att glömma när vi åkte ut på en båtresa som hotellet hade ordnat. Vi startade i hamnen i stan och sedan åkte vi runt till olika vikar. Varje gång vi kom till en vik fick vi hoppa i och bada det var jätte skönt eftersom det var så otroligt varmt den dan. Problemet var att vi inte var själva på båten utan det var en massa andra från hotellet också och hotellet hade delat upp båten så att de som inte rökte fick sitta på båtens för medan de som rökte fick sitta på båtens akter med tak så att de fick skugga och det var ju så olidligt varmt, så om man inte ville bli stekt i solen så behövde man sitta vid dem som rökte… Som lunch fick vi mosaka det är som är lasagne fast med aubergine det var jätte gott! När vi kom hem var vi så trötta att vi bara slappade vid poolen hela eftermiddagen.

Nu hade vi varit på Rhodos i en vecka och vår semester var slut så vi tog bussen till flygplatsen med fullpackade väskor och tog flyget hem till Sverige där vi skulle spendera reste av sommaren.

Rhodos resan var otroligt kul och lyckad och jag kommer nog att åka dit igen någon gång. Men som man säger: borta bra men hemma bäst!

This entry was posted in Reseberättelser and tagged . Bookmark the permalink.