Min resa till London av Johan

Förra året åkte jag äntligen med familjen till London på höstlovet.

Flygresan dit var inte särskilt bra eftersom maten var jätteäcklig och att jag höll på att spy på planet. Heathrow är verkligen en stor flygplats man kunde inte hitta något eller någon. Vi tappade bort min lille bror Michael fyra gånger.

Vi tog tåget till London. När vi kom fram till stationen så fick vi gå resten av vägen till hotellet. När vi äntligen hade kommit fram till hotellet så fick vi vänta i en timma för att ägaren hade gått och handlat mat (lite typiskt). Sen kom han efter en halvtimme och öppnade upp för oss. Vi hade hyrt ett trestjärnigt hotell (jag tyckte mer det verkade som ett enstjärnigt hotell) hotellet var fullkomligt värdelöst. Sängarna var hårda, hotellrummen var små och vår tv funkade inte.

På morgonen så var jag lite uppspelt första för att jag skulle äntligen få se London. Först åkte vi en dubbeldäckare till madame tussauds. När vi åkte på dubbeldeckaren så regnade det och vi satt på övervåningen utan något tak så vi var dyblöta när vi kom fram. Det var väldigt lång kö till Madame tussauds. Vi fick säkert vänta i en timme. Vi tog tonvis med kort till exempel på pappa och terminator, Michael och Shreck, Pappa och Mike Tyson, jag och David Beckham, Mamma och någon skådespelare i ”borta med vinden” och många fler.

Det roligaste på hela resan var när vi gick till London eye. Man kunde se hela London därifrån. Det var väldigt coolt att se allt som fanns i London Buckingham palace, Big ben, Themsen och allt annat. Efter det gick vi längs floden och över den stora bron tower bridge. Sen var vi alla nog lite trötta för vi gick direkt till Starbucks coffee och drack varm choklad

Resan hem var bekväm vi fick jättebra sittplatser och maten var jättegod.

This entry was posted in Reseberättelser and tagged . Bookmark the permalink.

1 Response to Min resa till London av Johan

1. joakim says:

Ecellente, skulle vilja följa me.